به رابطه میان مشتری و برند-از لحظه ای که مشتری با برند برخورد می کند تا زمانی که مشتری با برند دوست شود-سفر مشتری می گویند.
سفر مشتری چهار مرحله دارد:


به دست آوردن
از مشتری دعوت کنید تا با برند شما در چندین رسانه ملاقات کند.
یکی شدن
تاثیر اولیه به شدت قوی بگذارید و زمینه را برای ارتباط بیشتر فراهم کنید
درگیر شدن
ارزشی فراهم کنید که مشتری بالقوه را به مشتری واقعی تبدیل کند و برند شما اشتیاق همگان را برانگیزد.
حفظ مشتری
در حال حاضر با اتکا به استراتژی های هدف گذاری خود مشتریانی جذب کردید، ‌آن ها را حفظ کنید.


چه چیزی مهم است؟
گزینه های پیش روی مشتریان بیش از هر زمان دیگری است. زمانه عوض شده است- شما مشتریان تان را انتخاب نمی کنید، بلکه مشتریان شما را انتخاب می کنند.
اگر با مشتریان تان تعامل نداشته باشید. رقبایتان به سراغ آن ها می روند.
مشتریان قدرت بالا بردن یا صدمه زدن به برند را دارند، آن ها می توانند تجربه خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
هزینه جذب مشتری جدید شش برابر حفظ مشتریان فعلی است.


به نسبت پنج سال گذشته، پنجاه و هشت درصد مشتریان احتمالا تجربه خود را از خدماتی که دریافت کردند با دیگران به اشتراک می گذارند.
۳۳۸ کاربر،میانگین دوستان اجتماعی هر فرد در فیس بوک
۲۰۸ کاربر، میانگین دوستان هر فرد در توییتر
ایجاد بهترین تجربه در سفر مشتری یعنی:
برنامه ریزی سفر مشتری. شخصی سازی تجربه. بهبود نتایج.

 8011 1

 

لینک زیر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

rmcg.ir/8011