شش ترند (روند) دیجیتالی که مهم شدند
همه گیری کوید 19 منجر به تسریع روند استفاده از فناوری دیجیتال شده است. در این نوشتار قصد داریم با توجه به شش دیدگاه مطرحشده از سوی شش کارشناس مجله مکنزی (Mckinsey & company) به جدیدترین ترندهای دیجیتال بپردازیم.
1. ارتباط مجازی وسیعتر – بهتر
آقای رادنی زمل، شریک ارشد و قائممقام مجله دیجیتال مکنزی، بر این عقیده است که پیش از شیوع کوید ۱۹، فروش کالا یا خدمات به مشتری از طریق ابزارهای دیجیتال آسانتر از فروش کالا یا خدمات به شرکتهای تجاری بود، چراکه شرکتهای تجاری برای تصمیمگیری روند خود رادارند و ملاقات شخصی و حرف زدن رودررو بهتر جواب میدهد؛ اما با شروع کوید 19 و افزایش ارتباط از راه دور دیدیم که شرکتهای تجاری در محیط دیجیتال خیلی بهتر فعالیت میکنند.
مثال دیگر، حوزه درمان و بهداشت است. ما دریافتیم حوزه درمان و بهداشت دیجیتال میتواند موفق عمل کند و پتانسیل توسعه دهی دارد.
2. شیوههای هوشمندانهتر تخمین –مواجهه با – ریسک
خانم جین شلی براون شریک تجاری شرکت در نیوجرسی میگوید: دنیای دیجیتال شیوههایی برای بهبود مدیریت ریسک و الزامات، مخصوص در صنعتهای قانونمندتر مثل بانکداری و بیمه ارائه داده است. ابزار دیجیتالی به نام Agile Risk Watchtower وجود دارد که با توجه به شرایط رویکردی به شما پیشنهاد میدهد تا بتوانید ریسک موجود را مدیریت کنید.
3. خرید الکترونیکی، هرروز بیشتر از دیروز
عناند سوامیناتان شریک تجاری ارشد و مدیر مکنزی دیجیتال در آسیا توضیح میدهد که تغییر شیوهی خرید از آفلاین به آنلاین بزرگترین ترند دیجیتالی است. اگر پیشازاین 50% خرید های شما بهصورت آنلاین بوده است. وی اذعان میدارد در حال حاضر 95% از خریدهای شما اینگونه است و این تغییر رویه عظیم و یکباره، رویکرد ما را به خرید خدمات یا کالا نیز عوض کرد. او در ادامه تأکید میکند اکنون مشتریان به دنبال قیمت بهتر، قابلیت جستجوی بهتر و تجربه پرداخت آنلاین بهتر هستیم. وفاداری ما به برندها در حال تغییر است.
4. ردیابی کارآمدتر خط شیوع
خانم جسیکا لامب، شریک تجاری در فیلادلفیا، به این نکته اشاره میکند که مدلهای شبیهسازیشده، از دنیای دیجیتال تأثیر بسیاری پذیرفتهاند. ما اکنون میتوانیم مدل شیوع در کشورها، مناطق جغرافیایی و یا حتی بهصورت منطقهی شهری طراحی کنیم و برمبنی آنها پیشبینی کنیم. او چنین نتیجهگیری میکند: به لطف فناوری دیجیتال این مدلها بهآسانی در اختیار سهامداران قرار میگیرند تا از دادهها بهره برند.
5. تجربه مشتری رو به بهتر شدن است
خانم گابریلا پلاتینتی، کارشناس شریک تجاری در سائوپائولو باور دارد که برندهای بیشماری به برنامههای پیامرسان روی آوردند و تکنیک بازاریابی گفتگو محور را در پیش گرفتند و در این راستا از نسخه شخصیسازیشده Chatbot استفاده میکنند. به عقیده ایشان با توجه به وضع موجود بازاریابها و مشتریان خیلی سریع خود را با استفاده از برنامهها در تجارت وفق دادند.
6. مدلهای مصنوعی هوشمند و اخلاقیتر
کریس آنانوتوپولوس، مدیر ارشد بخش دانشمندان کوانتوم بلک در لندن نگران مسائل مربوط به حفظ حریم شخصی افراد است، او میگوید: امروزه از علم داده و مدلهای هوش مصنوعی بهمنظور تصمیمگیری با تأثیر درازمدت بر زندگی مردم استفاده میشود؛ مثلاً حوزه درمان دیجیتال. باید اطمینان بیابیم که اینگونه دستگاهها از راهنمای اخلاقی پیروی میکنند که صدمات بالقوه را کاهش داده و آنها را پیشبینی میکند؛ مثلاً حریم خصوصی افراد فارغ از رنگ و نژاد جغرافیا حفظ شود.
مطالعه این مطلب را به دوستان خود هدیه دهید (لینک کوتاه): rmcg.ir/10004